DIA belønner modig brug af mobile platforme

De mobile ingredienser er en stadig  vigtigere del af digital markedsføring.

Det står klart, efter de bedste digitale kampagner og produktioner i går blev præmieret ved arrangementet Danish Internet Award – DIA 12. DIA arrangeres hvert år af Danske Medier og Huset Markedsføring. 

Per Fanefjord Laursen

De mobile ingredienser er en stadig  vigtigere del af digital markedsføring.

Det står klart, efter de bedste digitale kampagner og produktioner i går blev præmieret ved arrangementet Danish Internet Award – DIA 12. DIA arrangeres hvert år af Danske Medier og Huset Markedsføring. 

Blandt de mest markante vindere var McDonalds med kampagnen for Coinoffers, og Synoptik med online synstjek. De var begge fine eksempler på annoncører, som forstår at udnytte de digitale muligheder for eksponering og inddragelse af brugerne. De to delte således prisen som 'årets digitale markedsfører'. 

”Annoncører og bureauer er blevet mere modige det seneste år. Vi skulle finde 17 vindere blandt de 235 indstillede kampagner, og der var blandt andet mange gode eksempler på, hvordan man bruger de digitale platforme med web, mobil og apps. Set i forhold til tidligere år er det tydeligt at de mobile platforme og større inddragelse er brugerne, er blevet et væsentligt element i den digitale markedsføring,” siger Kim Jong Andersen, formand for juryen på DIA12.

Der var 235 indstillinger til konkurrencen i år. Det er rekord i forhold til foregående år.  Det er niende gang af Danish Internet Award bliver afholdt. Prisuddelingen er oprindeligt grundlagt af FDIM, der i dag er en del af den nye medieorganisation Danske Medier.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu