Blachmann går til Ananassen

Velkommen til 4-hjerners middag. Sådan lyder det i et tv-indslag, der er produceret til Facebook af en gruppe, der kalder sig Ananassen, og som ønsker at gå imod reality-bølgen på tv. Siden er især blevet kendt, fordi den forsøgte at få flere ”likes” på Facebook end reality-stjernen Sidney Lee i løbet af et døgn – det lykkedes, og Ananassen har nu fået over 282.000 likes.
Thomas Bo Christensen

Velkommen til 4-hjerners middag.

Sådan lyder det i et tv-indslag, der er produceret til Facebook af en gruppe, der kalder sig Ananassen, og som ønsker at gå imod reality-bølgen på tv. Siden er især blevet kendt, fordi den forsøgte at få flere ”likes” på Facebook end reality-stjernen Sidney Lee i løbet af et døgn – det lykkedes, og Ananassen har nu fået over 282.000 likes.

Nu har gruppen, der er oprettet af Thor Martin Jensen, der bl.a. har stået bag bloggen Copenhipster.dk, og Emil Wilk, i emand og tilrettelægger på bureauet We love people, produceret deres første tv-indslag som en del af et to måneder langt medielaboratorium og det med deltagelse af den tidligere X Factor-dommer, Thomas Blachmann.

Ananas-projektet er heller ikke gået de etablerede medier forbi - i hvert fald har DR taget kontakt til gruppen for at høre mere om deres ideer, forklarer redaktør i DR, Julie Schytte Ralund, i en pressemeddelelse fra Ananassen:

”Vi skal ikke undervurdere kollektiv intelligens. Vi skal lære at bruge den energi, der ligger i en sådan modkulturs bevægelse som fx Ananassen. Brugerinddragelse via de sociale medier kan være en vej at gå.”

- TBC
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu