MEC: Blog-annoncer er fremtiden
I blognetværket Bloggers Delight tjener cirka en håndfuld af modebloggerne mellem 15-20.000 kr. om måneden på annoncer og markedsføring af produkter.
Det siger direktør for netværket Henrik Akselbo til Business.dk om bloggerne, hvoraf mange stadig er studerende.
Betalt redaktionelt materiale på de forskellige blogs, som nogenlunde svarer til printmagasinernes 'advertorials', er nogle af de succesfulde nye annoncekoncepter, men det stiller store krav til, at brugerne gøres opmærksomme på, at der er tale om sponsoreret indhold.
På mediabureauet MEC mener strategichef Anders Laursen, at annoncering på blogs er fremtiden.
"Det er attraktivt, fordi bloggere kan opnå en autoriet, som kan påvirke forbrugeren i en bestemt retning. Generelt vil vi danskere hellere lytte til vores venner, end vi vil lytte til kommercielle budskaber, og bloggerne befinder sig midt imellem. Bloggerne er, det vi kalder, superconnectere; de opfanger en trend og deler den med andre," siger Anders Laursen til Business.dk.
En af hindringerne for at annoncekronerne kan tilflyde bloggerne i for eksempel Bloggers Delight er, at deres brugertal endnu ikke har det officielle stempel fra FDIM, som måler andre mediesites. Det arbejdes der på at finde en løsning på, har Allan Sørensen, analysechef i FDIM, tidligere fortalt MediaWatch.
- TBH