YouGov: 73% er på Facebook

Hele 8 ud af 10 danskere benytter sig af sociale medier og alder er ingen hindring, viser omfattende analyse fra analyseinstituttet YouGov. Kvinderne (82 procent) benytter i lidt større omfang sociale medier end mænd (78 procent). Hele 95 procent af de 15-34 årige er aktive, men også den ældre generation er begyndt at tage de sociale medier til sig omkring 39% af 65-74 årige er på.
Per Fanefjord Laursen

Hele 8 ud af 10 danskere benytter sig af sociale medier og alder er ingen hindring, viser omfattende analyse fra analyseinstituttet YouGov.

Kvinderne (82 procent) benytter i lidt større omfang sociale medier end mænd (78 procent).

Hele 95 procent af de 15-34 årige er aktive, men også den ældre generation er begyndt at tage de sociale medier til sig omkring 39% af 65-74 årige er på.

”Næsten alle danskere har en internet-adgang og de mange muligheder for at være online er en del af forklaringen på, hvorfor sociale medier er så udbredt. Og i takt med, at det er blevet en legitim måde at forholde sig socialt til andre mennesker, så er de sociale medier blevet mere og mere udbredt.”, udtaler Henrik Dyring, Chefkonsulent hos DRRB.

Facebook fører stadig
Danskerne bruger de sociale medier til sjov, underholdning og til at kommunikere med netværket.

Facebook er den altdominerende spiller indenfor sociale medier. 97 procent af befolkningen kender Facebook, og 91procent af dem, der bruger sociale medier, bruger Facebook.

Det svarer til, at 73 procent af hele befolkningen.

”Vi vidste godt, at Facebook var populært i Danmark, men at 73 procent af den danske befolkning er på og i så mange timer, det er ret imponerende,” siger Merethe Kring, Research Team Manager hos YouGov.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu