Global: Canal+ og Dagbladet i samarbejde

 
MediaWatch

 

Fodbold-samarbejde mellem Canal+ og Dagbladet
Canal+ har købt net-rettighederne til Tippeligaen og indgået aftale med Dagbladets web-tv-satsning Dbtv.no om distribution af den norske topfodbold og CSports øvrige sportstilbud, skriver Kampanje.com. Aftalen, som løber frem til 2016, vil også give Dagbladet mulighed for at distribuere indhold som film og serier fra Canal+. Norsk TV 2 ærgrer sig ikke over at have mistet net-rettighederne, fordi de var dyre. TV 2 samarbejdede tidligere med flere Schibsted-aviser om visning af Tippeligaen, men de fik aldrig et større løft ud af betalings-tv-fodbolden på nettet. Nu er teknologien dog forbedret, og Dagbladet tror på effekt.

6 nøgle-erfaringer for FT’s web-apps
Financial Times har fravalgt de såkaldte ‘native apps’ for at satse på web-apps udviklet med html5. Det er der kommet seks vigtige læringer ud af, ifølge en af de ansvarlige fra FT, skriver bloggen Currybet.net. Lagring af data og test af web-apps er nogle af vanskelighederne, fordi der ikke er et lukket øko-system for web-apps. Derudover er de ikke nemme at bygge og så mangler de en annoncefunktionalitet, som FT derfor selv har måttet udviklet.

WSJ: Google+ er virtuel spøgelsesby
Selv om Google+ ifølge Google selv har over 90 millioner brugere, bruger de ikke særlig lang tid på søgemaskinens svar på et socialt netværk. I et gennemsnit var brugerne kun tre minutter per måned på Google+ mellem september og januar mod et forbrug på mellem seks til syv timer i samme periode på Facebook, ifølge data fra comScore som dog ikke medregner forbruget fra mobile platforme. Det skriver Wsj.com.

Medie-websites afslører årsager til trafik-vækst
Minonline.com har lavet en top 5 over vækst i brugertal i december for amerikanske redaktionelle sites og spurgt dem, hvad væksten skyldes. Golfdigest.com’s brugertal steg f.eks. ca. 44 pct. i december i 2011 i forhold til 2010. Det skyldtes blandt andet en utrolig populær artikel med titlen: ‘18 Most Annoying Golf Partners’.

Tyske journalister kræver kvindekvoter
Hundrede af kvindelige topjournalister i Tyskland kræver, at der bliver indført en kvote, som sikrer, at mindst 30 pct. af de ledende stillinger på tværs af den tyske medieindustri bliver besat af kvinder. Det sker i et brev, der er sendt til 250 redaktører og udgivere i hele landet. Ifølge kampagnen er kun to pct. ud af Tysklands 360 chefredaktører kvinder, og kun tre ud af 12 chefer i public service-broadcasterne er kvinder. Det skriver Guardian.co.uk.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu