Roskilde i samarbejde med Spotify-konkurrent

Roskilde Festival udvider samarbejdskredsen og tager et nyt skridt på mediefronten i et samarbejde med musikstreamingtjenesten Wimp. Partnerskabet får som omdrejningspunkt en Wimp-side dedikeret til årets festival - med musik fra de programaktuelle bands, playlister lavet af aktuelle artister eller med afsæt i årets program, anbefalinger, interviews og meget mere, lover parterne.

Roskilde Festival udvider samarbejdskredsen og tager et nyt skridt på mediefronten i et samarbejde med musikstreamingtjenesten Wimp.

Partnerskabet får som omdrejningspunkt en Wimp-side dedikeret til årets festival - med musik fra de programaktuelle bands, playlister lavet af aktuelle artister eller med afsæt i årets program, anbefalinger, interviews og meget mere, lover parterne.

”Det er vigtigt for os, at vores publikum har mulighed for at opdage nogle af de mindre kendte navne i programmet - og helst inden koncerterne er afholdt. Derfor er samarbejdet med Wimp om formidling af musikken et godt match, for vi kan nu bedre end nogensinde før hjælpe vores musikelskende festivalgængere med at finde netop deres nye yndlingsband blandt de ca. 200 artister vi har på programmet,” siger Roskilde Festivals musikchef Rikke Øxner i en pressemeddelelse.

Hun suppleres af talsmand for Wimp, Thor Martin Jensen:

”Et partnerskab med fokus på formidling af Roskilde Festivals overdådige musikprogram til musikelskere i hele Norden er derfor lidt af en drøm for os. Vores musikredaktører er selv ivrige festivalgængere og ser frem til at dykke ned i musikken og skabe unikke oplevelser både på Wimp og festivalpladsen."

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu