“Det kræver et langt sejt træk”

Et år efter Maria Rørbye Rønn tiltrådte som generaldirektør for DR får hun rosende ord med på vejen fra medieforskere som Henrik Søndergaard fra Københavns Universitet og Frands Mortensen fra Aarhus Universitet. Hun har tilført mere stabilitet og “DR classic”, mener begge, ifølge Børsen. DR’s nye strategi, som Maria Rørbye Rønn har skullet gennemføre, har dog ikke revolutioneret programfladen, mener Frands Mortensen.
MediaWatch

Et år efter Maria Rørbye Rønn tiltrådte som generaldirektør for DR får hun rosende ord med på vejen fra medieforskere som Henrik Søndergaard fra Københavns Universitet og Frands Mortensen fra Aarhus Universitet.

Hun har tilført mere stabilitet og “DR classic”, mener begge, ifølge Børsen.

DR’s nye strategi, som Maria Rørbye Rønn har skullet gennemføre, har dog ikke revolutioneret programfladen, mener Frands Mortensen.

Maria Rørbye Rønn erkender selv, at de unge stadig er en udfordring for DR.

“DR har bedst tag i aldersgruppen over 40, men f.eks. P3 har rigtig godt fat i den yngre målgruppe, og vi har helt bevidst afprøvet yngre formater på DR1. Vores unge-satsning med DR Mama er også med til at skabe en yngre profil, men vi er klar over, at det kræver et langt, sejt træk,” siger Maria Rørbye Rønn til Børsen.

Hun afviser, at DR skal ekspandere, som det har været tilfældet i de senere år på såvel nettet som med nye kanaler, men tilføjer:

“Det er vigtigt, at vi kan følge med. At vi ikke taber momentum.”

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu