Global: Huffington vil live streame

Huffington indtager nyt medie, over 400 NYT-journalister er på Twitter, og Anders And reklamerer for underholdning på papir...
MediaWatch


 

NYT’s sociale mediebrug skal være meningsfuld
“Vær strategisk, vær anderledes og stræb efter meningsfulde interaktioner”. Sådan lyder rådene fra den sociale medie-redaktør på New York Times Liz Heron på en konference om sociale medier, ifølge Editorsweblog.com. F.eks. kan Twitter-brugerne sende journalisterne udsagn fra de amerikanske politikere under valgkampen, som de ønsker fakta-tjekket via hashtagget #asknyt. Mere end 400 af avisens journalister er nu på Twitter, og så snart det bliver en indgroet vane at bruge sociale medier som en del af jobbet, kan det spare tid for journalisterne - det skal ikke ses som en ekstra opgave, mener Liz Heron.

Huffington vil live-streame
AOL-ejede Huffington Post vil begynde live streaming af videoer 12 timer om dagen. De skal produceres i AOL’s studier i New York og LA, og seerne skal være en del af programmerne, som skal omhandle diskussioner om de historier, der er på sitet om kommentarerne om dem. Det skriver Hollywoodreporter.com. “Vi tager, hvad Huffington Post gør, og tager det til et andet medie,” forklarer Roy Sekoff, der var med til at grundlægge Huffington Post Media Group, kort og godt, ifølge Hollywoodreporter.com.

Egmont slår et slag for papiret
I en ny reklamekampagne for Anders And, Bassernes Fjotte og Fantomet sætter de gode gamle papirhelte diverse digitale nyskabelser til vægs, såsom Facebooks poke-feature og QR-koder. Payoff’et er: “Nogen typer underholdning er bedst på papir”. Annoncerne fortsætter gennem hele 2012, se dem på Kampanje.com.

Adam Price til fransk pressekonference om ‘Borgen’
Det er ikke kun i UK, at man falder på halen over DR1-serien ‘Borgen’, som blandt andet er forfattet af Adam Price. Også i Frankrig har man indkaldt til pressekonference om det eksotiske fænomen: En politisk dramaserie med en kvindelige statsminister i hovedrollen. På spørgsmålet om hvorvidt serien fik indflydelse på det danske folketingsvalg i september, svarer Adam Price dog beskedent, at det tror han ikke. Rubrikken lyder ikke desto mindre, at ‘Borgen’ har øget offentlighedens interesse for politik. I hvert fald når den udspiller sig som fiktion, kunne man tilføje. Lemonde.fr har historien.

Kinesisk Elle fordobler antallet af udgivelser
Fremover skal Hearst-ejede kinesisk Elle udkomme to gange månedligt. Det skydes, at der var for mange annoncesider i den månedlige udgave, som nemt kunne komme op på mellem 5-800 sider, oplyser udgiverne til Minonline.com. Fremover kommer udgivelsen derfor ned på mellem 2-400 sider.

Verbal krig mellem norske tv-stationer
Norsk TV 2 og TV Norge er i øjeblikket i en krig på ord. En udtalelse fra TV 2’s salgs- og markedsdirektør Bjørn Gunnar Rosvoll om, at TVNorge skulle holde lav profil, indtil de fik et program i top 50 over de mest sete programmer faldt ikke i god jord hos konkurrenten, som skyder igen med, at alle ønsker et mere dynamisk marked med et mindre dominerende TV 2, og det er de i færd med at få, ifølge TVNorge-chef Harald Strømme. Det skriver Kampanje.com.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu