Ny Business.dk-strategi gav pote

Business.dk var et af de hurtigst voksende redaktionelle internetsider i december måned, fremgår det af nyeste FDIM-opgørelse af trafik på danske websites. Sitet steg til 362.782 brugere og præsterede dermed en solid vækst på 20 procent siden samme måned året år.
Per Fanefjord Laursen

Business.dk var et af de hurtigst voksende redaktionelle internetsider i december måned, fremgår det af nyeste FDIM-opgørelse af trafik på danske websites.

Sitet steg til 362.782 brugere og præsterede dermed en solid vækst på 20 procent siden samme måned året år.

En vækst på 20 procent kom ikke ud af den blå luft. Den blev drevet af en kombination af et indholdsmæssigt løft, og især af en ren strukturel optimering, hvor brugere af forskellige nichesites blev ledt videre til ét hovedbrand.

“Væksten skyldes den nye strategi for business.dk, der blev sat i værk i begyndelsen af december,” siger erhvervsredaktør Linda Overgaard, Berlingske Business.

“Den betød, at vi samlede indholdet fra Erhvervsbladet.dk, Dinepenge.dk og Bny.dk under ét - Business. Vi øgede antallet af nyhedsbreve, forbedrede vores kurs- og børsservice, og endelig prioriterede vi elleve udvalgte brancher, som vi fokuserer på.”

Hele Berlingske Media har vundet 93.521 ny brugere siden 2010.

Blikket mod epn.dk
En vækst på 20 procent glæder erhvervsredaktøren, der nu retter blikket mod de næste mål.

“Der er naturligvis flere delmål undervejs, men at indhente epn.dk på et tidspunkt ville være dejligt,” siger hun.

Den mulighed er til stede, for de nærmeste konkurrenter i kategorien står mere eller mindre stabilt. Epn.dk steg lidt til 491.415 brugere, mens Børsen.dk holder 263.223.

En beslægtet konkurrent er dog ikke tilfreds med stilstand, nemlig Euroinvestor, der voksede med 18 procent til 486.486.

- PFL

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu