Dansk Erhverv: Spilbranchen har stort potentiale

En ny rapport fra Erhvervs- og Vækstministeriet konkluderer, at computerspil-branchen ikke er investeringsmoden. Men ifølge Dansk Erhverv er der kontante årsager til netop at investere i branchen, fordi den er en "oplagt kilde til eksport og vækst", lyder det i en pressemeddelelse.
MediaWatch

En ny rapport fra Erhvervs- og Vækstministeriet konkluderer, at computerspil-branchen ikke er investeringsmoden.

Men ifølge Dansk Erhverv er der kontante årsager til netop at investere i branchen, fordi den er en "oplagt kilde til eksport og vækst", lyder det i en pressemeddelelse.

Dansk Erhverv henviser til en undersøgelse fra PwC, som viser, at den globale omsætning på computerspil vil stige med 10,6 procent årligt. Den årlige omsætning vil således vokse fra 286,6 mia. kr. i 2009 til 473,7 mia. kr. i 2014, forventer PwC. Særligt onlinespil vil opnå markant vækst med estimeret årlig vækst på 21,3 procent.

Computerspilbranchen i Danmark omsætter for cirka 250 millioner kroner årligt, hvoraf to tredjedele går til eksport.

”Millioner af forbrugere synes, at computerspil er sjovt og underholdende, og branchen er blevet en milliardindustri globalt set. Det er derfor vigtigt, at vi ikke afskriver computerspilsbranchen , men derimod ser på, hvilke modeller, der virker for at skabe kapital til branchen, således at vi kan få andel i dette gigantiske marked,” siger chefkonsulent Christian Ohm, Dansk Erhverv i pressemeddelelsen.

Erhvervsorganisationen Dansk Erhverv varetager erhvervslivets interessere.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu