JP's MedWatch i luften

Som et led i Jyllands-Postens satsning på abonnementsbaserede nichesites lancerer virksomheden i dag endnu et Watch-medie, MedWatch, der har fokus på medicinalbranchen. Sitet er det tredje online branchesite i porteføljen. Ud over nærværerende MediaWatch, som Jyllands-Posten ejer 60 procent af, lancerede huset for godt et år siden FinansWatch, der som MedWatch er 100 pct. ejet af JP.

Som et led i Jyllands-Postens satsning på abonnementsbaserede nichesites lancerer virksomheden i dag endnu et Watch-medie, MedWatch, der har fokus på medicinalbranchen.

Sitet er det tredje online branchesite i porteføljen. Ud over nærværerende MediaWatch, som Jyllands-Posten ejer 60 procent af, lancerede huset for godt et år siden FinansWatch, der som MedWatch er 100 pct. ejet af JP.

"Ligesom MediaWatch og FinansWatch skriver MedWatch om branchen og til branchen. Medicinal- og medicoindustrien er et af de vigtigste områder i dansk erhvervsliv, og vi tror på, at der er behov for et uafhængigt, kritisk og fair medie med fokus på forretningen," siger Anders Heering, der er chefredaktør for både de eksisterende sites og MedWatch, i en pressemeddelelse.

Følger også underskoven
MedWatch skal som de øvrige sites være med til at styrke Jyllands-Postens position på det stærkt konkurrenceprægede erhvervsområde. 

"Vi vil dække de store selskaber i brancherne, men vi vil også følge den store underskov af små, spændende virksomheder tættere end noget andet medie. Her er der masser af potentiale for vækst," siger redaktør for MedWatch, Henrik Tüchsen, 49, der tidligere har arbejdet på bl.a. Børsen og business.dk.

Derudover består redaktionen af to journalister, Leonora Beck og Kresten Morten Munksgaard, ligesom eksterne leverandører og partnere som Jyllands-Posten og Ritzau Finans skal bidrage til det daglige nyhedsflow.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu