Stadig intet overskud på webtv

Både Jyllands-Posten og Ekstra Bladet må erkende, at deres forhåbninger om at webtv skal give overskud ikke bliver indfriet i 2010, skriver Berlingske Tidende. Ifølge aviserne selv skyldes den manglende indtjening, at webtv stadig er under udvikling og derfor kræver store investeringer, som de endnu ikke kan se resultaterne af.

Mediebureauerne peger på, at webtv ikke er attraktivt nok for annoncører, hvis man sammenligner prisen med eksponeringen.

MediaWatch

Både Jyllands-Posten og Ekstra Bladet må erkende, at deres forhåbninger om at webtv skal give overskud ikke bliver indfriet i 2010, skriver Berlingske Tidende. Ifølge aviserne selv skyldes den manglende indtjening, at webtv stadig er under udvikling og derfor kræver store investeringer, som de endnu ikke kan se resultaterne af.

Mediebureauerne peger på, at webtv ikke er attraktivt nok for annoncører, hvis man sammenligner prisen med eksponeringen.

”Det går den rigtige vej, men prisen er stadig en hindring for en større kommerciel udbredelse af webtv. Effektmæssigt kan du få mere ud af et 10-15 sekunders webtv-spot end ved bannerannoncer, men det er ikke nødvendigvis flere gange mere. Alligevel er prisen flere gange højere,” siger Jørgen Dueholm, digital director i mediebureauet OMD, til Berlingske Tidende.

Ekstra Bladet har tidligere til MediaWatch sagt, at 2011 forventes at blive året, huset når break even på webtv.

Danmark er ifølge en undersøgelse fra analyseinstituttet Nielsen det land i verden, hvor interessen for internet-tv er mindst, skriver business.dk.

- SF 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu