Facebook størst i storbyer

Flertallet er på Facebook i København og Århus, mens kun fire procent i Fredericia kan se fidusen ved det sociale netværk, viser ny undersøgelse.

Der er stor geografisk forskel på interessen for at være på Facebook. En undersøgelse fra bureaet Komfo, der er specialiseret i Facebook, viser, at det frem for alt beboerne i de danske storbyer, der lægger profiler til de i alt to mio. Facebook-profiler, der er i DK.

Hvorvidt rapporten skal tages fuldstændig for pålydende er der delte meninger om, men her følger nogle resultater af undersøgelsen, der kan ses i fuld form her.

Top 50 Facebook-byer (procenttallet angiver andel af befolkningen i byen, der har en Facebookprofil)

1. København 87 %
2. Hillerød 78 %
3. Aalborg 75 %
4. Kolding 74 %
5. Viborg 67 %
6. Århus 55 %
7. Herning 55 %
8. Hørsholm 53 %
9. Svendborg 48 %
10. Randers 48%
11. Sønderborg 48 %
12. Odense 46 %
13. Køge 45 %
14. Silkeborg 44 %
15. Hobro 40 %
16. Horsens 33 %
17. Holstebro 30 %
18. Næstved 30 %
19. Ringsted 29 %
20. Roskilde 28 %
21. Skanderborg 27 %
22. Grenå 27 %
23. Struer 25 %
24. Ringkøbing 25 %
25. Holbæk 22 %
26. Nykøbing F 21 %
27. Brønderslev 21 %
28. Vordingborg 20 %
29. Frederikshavn 19 %
30. Skive 19 %
31. Rønne 18 %
32. Slagelse 18 %
33. Vejle 17 %
34. Helsingør 16 %
35. Nakskov 15 %
36. Ikast 15 %
37. Thisted 15 %
38. Kalundborg 14 %
39. Esbjerg 14 %
40 Frederikssund 11 %
41. Nyborg 10 %
42. Middelfart  9 %
43. Hjørring 8 %
44. Farum 7 %
45. Ølstykke 7 %
46. Fredericia 4 %
47. Haderslev 4 %
48. Haslev 3 %
49. Varde 2 %
50. Dragør 1 %
 

Top 3 kvindedomineret
1. Nakskov 55,9 %
2. Hobro 55,6 %
3. Køge 54,4%

Top 3 mandsdomineret
1. Ikast 55,3 %
2. Ølstykke 55,3 %
3. Varde 54,2 %

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu