Tv-reklamer vinder over onlineannoncer

I en direkte sammenligning får tv-reklamer størst opmærksomhed.
Sten Løck

I dagens mediebillede er det langt fra noget særsyn, at brugeren har gang i flere skærme samtidig, typisk tv og computer. Således viste en amerikansk undersøgelse fra juni i år, at 42 procent af de adspurgte havde gang i computeren, samtidig med at de så tv.

I den direkte sammenligning klarer tv-reklamerne sig bedre end online-kollegaerne. En undersøgelse fra analysefirmaet Frank N. Magid viser, at multitaskere på tværs af køn og aldersgrupper er langt mere opmærksomme på reklamerne, der løber hen over tv-skærmen.

Tendensen er tydeligst hos mænd i aldersgruppen 18-34, med kvinder i aldersgruppen 35-54 som nr. 2.

Undersøgelsen formår derimod ikke at kaste lys over myten om kvinders overlegne evner udi multitasking.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu