Berlingske åbner navne-site

Berlingske Media lancerer i dag nyt brugergenereret website, navne.dk, målrettet mærkedage og navnestof. Inspirationen er hentet fra England.

Mærkedage og hilsner i forbindelse med bryllupper, begravelser, barnedåb eller runde fødselsdage får i dag sin egen portal med Berlingske Medias nye satsning, navne.dk, der fungerer som portal for de mærkedageannoncer, folk indrykker i avisen.

”Det private liv leves i høj grad på nettet i dag. Danskerne er blandt de flittigste på Facebook. Men det er os som mediehus, der i mange år har haft og har den tætteste kontakt med danskernes hverdag, og vi er i vores lokale dagblade og ugeaviser vant til at være mødestedet for både de glædelige og sørgelige begivenheder i livet. Det er derfor, det er helt naturligt for os at lancere et landsdækkende navne.dk. Man kan undre sig over, at det ikke allerede findes i Danmark,” siger koncernchef for Berlingske Media, Lisbeth Knudsen i en pressemeddelelse.

Konceptet bag det brugergenererede site er udviklet af en engelsk avismand og bliver i dag anvendt af 500 britiske aviser fra The Guardian, Herald Tribune og Times til et væld af lokalaviser i Storbritanien. I Berlingske-regi skal sitet også spille sammen med den nye online satsning på lokalstoffet på dinby.dk.

"Navne.dk får særlig opmærksomhed på vores lokale community-site www.dinby.dk , som alle vores lokalaviser driver sammen. Det er en betydelig opgradering af funktionerne på dinby.dk og vil være med til at knytte vores lokale medier endnu tættere til borgerne,” siger Lisbeth Knudsen.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu