Konference kortlægger tv-mediet digitale fremtid

Konferencen 'Copenhagen Future TV Conference' vil kortlægge de teknologiske og indholdsmæssige udfordringer for et tv-medie med uendelige nye digitale muligheder.
Per Fanefjord Laursen

Konferencen “Copenhagen Future TV Conference 2009” den 26 og 27 august sætter igen fokus på fremtidens tv, både teknologi og indhold, og forsøger at dække alle væsentligste aspekter ved den igangværende udvikling af tv-mediet.

Konferencen er denne gang delt op i to temadage, hvor den første dag har fokus på distributionsteknologi, der dog ikke handler om master, kabler, antenner, bits og bytes, men derimod om den fremadstormende tv-modtage teknologi, som brugerne møder. Det være sig tv-bokse, pc’ere eller mobiltelefoner.

"Den første dags højdepunkt er nok Horst Stipp fra NBC Universal i New York, der fremlægger en af USA’s største medievirksomheders analyse og forventninger til brugernes forhold til medieteknologier i fremtiden," siger tilrettelæggeren Claus Bülow Christensen fra TomorrowsNextMedia Consultancy.

Indhold og kreativitet
Den anden dag fokuserer konferencen på de kreative gnister, der springer ud af de nye tv-teknologier, hvad enten man er Microsoft og en stor national tv-station i Norge, tv-mager hos en fodboldklub, eller en mand med et kamera i sit glasøje.

TV 2 Norge er lykkedes med en betalingstjeneste på en unik web-tv tjeneste, og i Danmark er koncepter på vej , hvor f.eks. firmaet 23video viser nye muligheder for effektiv og prisbillig web-tv produktion.

Dagen giver også et indblik i, hvad der sker med Video-On-Demand hos de store Hollywood selskaber, samt en præsentation af et af tidens mest vidtgående nye tv-koncepter; manden der bygger et trådløst webcam ind i sit glasøje.

“Copenhagen Future TV Conference 2009” foregår på Scandic Copenhagen Hotel, 26. og 27. august 2009.
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu