Netpublications vil være 'digitalt Aller'

Netpublications står bag Remee & Friends, men det er bare første skridt i en række af e-magasiner, der skal konkurrere med de trykte ugeblade og magasiner, siger direktøren.
Tine Brødegaard Hansen

"Med Remee & Friends har vi vist potentialet, det har fået mange virksomheders øjne op for, hvor god kvaliteten er på e-magasiner, som samtidig sparer udgifterne til tryk og distribution," siger adm. direktør Torben Aagaard, Netpublications.

Virksomheden producerer udelukkende e-magasiner og blev stiftet i 2007. Selskabet står på to ben og producerer både client publishing e-magasiner og publicistiske e-magasiner.

"Vi vil være et digitalt Aller på sigt. Vi har ingen print-interesser, vi skal beskytte, for vi er født digitale og har mange års erfaring i kommunikation på nettet. Remee & Friends er vores første lancering og vores flagskib. Det udnytter video og flash og bliver snart suppleret med en blog, så vi får masser af dialog med læserne imellem udgivelserne og en e-shop, så læserne kan handle direkte fra magasinet. Med tiden tilknyttes der flere kendte mennesker til magasiner, så det bliver et stort univsers, der handler om livsstil, mode, musik og skønhed," siger Torben Aagaard.

Derudover har Netpublications netop lanceret iMotor.dk, det første digitale bilmagasin, der er blevet omtalt af ekstrabladet.dk.

"Til mændene er vi også på vej med et digitalt Gadget magasin der kommer til at hedde iGizmo, som svarer til Gear/T3 og Monkey, der svarer til Benjamin Medias magasin M! med smukke piger, folk der slår sig - og sport. Men vi har også en række andre i støbeskeen hen over efteråret," siger Torben Aagaard.

Netpublications har købt rettighederne til de tre engelske e-magasiner, som derefter bliver tilpasset til den danske målgruppe. De engelske udgaver kan ses her og her.

Digitalt Se og hør en mulighed
Torben Aagaard hører ikke til de, der tror, at print overlever i særlig vid ustrækning, og han afviser heller ikke at tage livtag med danskernes foretrukne printugeblade - sladderbladene:

"Der ligger masser af godt indhold på nettet som en god chefredaktør kan sætte sammen til et attraktivt magasin. Der ligger helt sikkert også indhold til at lave et digitalt Se og hør."

Da e-magasinerne leveres gratis som mails, hvis man skriver sig op som abonnent, skal finansieringen komme fra annoncer og e-handel.

"Vi investerer kraftigt i vækst og forventer første at have sorte tal på bundlinien sidst på året i år. Fortsætter ordretilgangen og interessen for os på det niveau vi oplever nu, så får vi et godt indtjenende selskab allerede fra 2010," siger Torben Aagaard.

Om Netpublications
Torben Aagaard er majoritetsaktionær i moderselskabet NetPublications International A/S med 54 pct. af aktierne. Selskabet blev stiftet i 2007, men gik først for alvor i gang i efteråret 2008 og lancerede Remee & Friends i februar 2009.

I dag er der otte medarbejdere i Danmark og otte i udlandet og trækker derudover på freelanceressourcer.

For at kunne finansiere væksten har Netpublications i foråret fået tilført otte millioner kroner. Investorerne er Torben Aagaard selv, hans familie og tre professionelle investorer der har købt 15 pct. af selskabet.

Finansieringen af den videre vækst vil komme til at ske ved at invitere investorer med ind i datterselskaberne. Remee & Friends magasinet ejes også i et fællesskab imellem Remee & Friends og NetPublications.

Netpublications står endvidere bag Berlingske Medias nye e-magasin Rejseliv.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu