Aftonbladet løfter annoncepriser
Ingen andre aviser følger med, og det ligner da også en stor satsning fra Aftonbladet, at de i en krisetid går enegang med en prisforhøjelse på hele 20 procent.
Begrundelsen for prisforhøjelsen er, at det nye design indeholder meget færre annoncer, og at den enkelte annoncør får en bedre eksponering.
"Der bliver færre annoncer, der bliver større og får mere opmærksomhed. Så vi laver visse pristilpasninger. Samtidig sænker vi dog priserne på nogle underordnede sider," siger salgsdirektør Anders Berglund til Dagens Media.
Avisen er tidligere blevet kritiseret for både at være grim og overlæsset med reklamer. Det er en kritik, som det nye design imødegår. Det er langt mere simpelt - og følger en klar designlinie over hele avisen.
Hos den Bonnier-ejede konkurrent Expressen.se ønsker man endnu ikke at sige, om man vil følge med Aftonbladet med en prisforhøjelse.
"Vi er ved at gennemgå priserne lige nu. De blev sidst justeret i i oktober, og vi overvejer naturligvis hele tiden, om vi tager den rigtige pris for annoncerne," siger salgsdirektør Henrik Wahlstedt til avisen.
- Newspaq