Tilbagegang for nichesites

De danske nichemedier på nettet har svært ved at klare mosten, og de fleste af dem oplever tilbagegang i trafikken på deres sites. En undersøgelse fra eJour viser tilbagegang for seks ud af 11 nichesites. De fem der har fremgang, fordeler sig med tre fra Berlingske og to fra JP/Politikens Hus. Indehaveren af konsulentfirmaet Medie & Marked, Morten Nielsen, vurderer, at tilbagegangen skyldes, at de forskellige sites er for fikserede på trafik frem for kvalitet.
MediaWatch

De danske nichemedier på nettet har svært ved at klare mosten, og de fleste af dem oplever tilbagegang i trafikken på deres sites.

En undersøgelse fra eJour viser tilbagegang for seks ud af 11 nichesites. De fem der har fremgang, fordeler sig med tre fra Berlingske og to fra JP/Politikens Hus.

Indehaveren af konsulentfirmaet Medie & Marked, Morten Nielsen, vurderer, at tilbagegangen skyldes, at de forskellige sites er for fikserede på trafik frem for kvalitet.

"I stedet for at formulere en original, sammenhængende strategi er netaviserne også i deres nicher optaget af at plukke de lavthængende frugter. De fokuserer på trafik og på brug af samme stof på flest mulige platforme. Mere af det samme, mere genbrug," siger han til eJour. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår