Internettet er babyen blandt elektroniske medier

Broadcast-medier har fortsat et bedre greb om befolkningen end internettet, når man ser på tidsforbruget.
MediaWatch
Broadcast-medier har fortsat et bedre greb om befolkningen end internettet, når man ser på tidsforbruget.

Internettet som samlet kategori har indhentet tv i omsætning og er langt større end radio, når det gælder annoncekroner, men målt på tidsforbruget, er internettet trods alt en mindre spiller, viser ny undersøgelse fra FDIM.

FDIMs udvidede analyse fra januar viser, at danskerne brugte næsten 100 mio. timer på de 3500 større sites.

I gennemsnit brugte alle over 15 år 22 timer på nettet i januar eller 43 minutter om dagen.

Det gør internettet til en væsentlig mediespiller, men der er fortsat et godt stykke op til tv og radio, som tiltrak henholdsvis 148 minutter og hele 173 minutter pr. dag.

Internettets tilstedeværelse gennem dagen har - modsat tv mediet - næsten uændret styrke fra kl. 8.00 til 22.00. Internetbrug minder lidt mere om radiolytning, men er dog langt stærkere i aftentimerne end radiomediet..

FDIMs nye data viser endvidere, at kvinder nu er det køn, der bruger internettet mest, nemlig 29 timer om måneden - eller to timer mere end mænd.

Bor de kvinder i hovedstadsområdet, er de sikkert endnu flittigere ved tasterne, for befolkningen i hovedstadsområdet bruger nettet 20 procent mere end folk i Midtjylland.

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu