Sverige første destination for Soundvenues udlandseventyr

Soundvenue satser fortsat på en lancering i Sverige
Thomas Bech Hansen
Soundvenue satser fortsat på en lancering i Sverige, dog endnu uden en officiel tidshorisont. Flere andre nordeuropæiske lande kan komme til.

Det danske musikmagasin og onlinemedie Soundvenue begyndte i 2002 som website og kom med et gratismagasin i 2003 før betalingsmagasinet i 2005. Nu er tiden moden til at tage konceptet, der primært drejer sig om ny musik og mode for de 16-28 årige, over øresund.

"Sverige er et meget naturligt område for os. Både fordi det er geografisk tæt på, fordi mentaliteten er ens og fordi vi synes, der er plads til et magasin som vores i Sverige", siger Soundvenues chefredaktør Nicolai Torp til MediaWatch.

Han tilføjer, at satsninger i andre lande kan komme på tale, dog uden at nævne konkrete lande:
"Vi vil gerne længere ud (end Sverige og Danmark, red.). Der mangler blot en tidshorisont for, hvornår vi præcist gør det, men vi synes, vi laver noget unikt, der vil kunne sælge i hele Europa. I hvert fald Nordeuropa".

Lanceringen i Sverige kommer senere, end oprindeligt planlagt. I forbindelse med udskydelsen, bragte vi her på MediaWatch en historie fra svenske Dagens Media om at Andreas Häggström, der var tiltænkt den svenske redaktørrolle, i den forbindelse truede med at sagsøge Soundvenue. Det afviser Nicolai Torp:

"Fire måneder før vi skulle starte, fandt vi ud af, at det var bedst at udskyde. Der var så en redaktør, der var skuffet over, at vi besluttede at udskyde det. Historien gik på, at personen ville overveje søgsmål, men det er aldrig blevet aktuelt. Jeg tror bare, at han var skuffet".

Nicolai Torp ønsker ikke at kommentere, hvorvidt Andreas Häggström indgår i de nye svenske planer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu