Hot tv-show giver liv til socialt site

MTG bygger trafik til sit sociale site med forbudte 'Paradise Hotel'-klip, men vil ikke investere i brugertal endnu.
MediaWatch

MTG bygger trafik til sit sociale site med forbudte 'Paradise Hotel'-klip, men vil ikke investere i brugertal endnu.


Unges interesse for MTG's onlineunivers Playahead "går over al forventning", lyder det fra projektets leder, Martin Ersted. Playhead.dk er et socialt netværks-site for unge på 15+, der tager kampen op mod Freeway-sværvægteren Arto.

"Da vi er et børsnoteret selskab kan jeg desværre ikke udtale mig om officielle tal pt. men en registrering i FDIM er undervejs og vi vil meget snart kunne dele de oplysninger", siger Martin Ersted.

'Paradise Hotel' har medvind i seertallene i denne sæson, og det gavner det sociale site.

"Paradise Hotel har stor effekt på interessen. Vores værter Rasmus Bruun og Christian Tragbæk står for PA tv, hvor de laver deres egen vinkel på Paradise-universet og har været i Mexico, hvor programmet optages, og interviewet deltagerne."

Rasmus Bruun og Christian Trangbæk har ligesom Martin Ersted en fortid i DR, hvor de to førstnævnte var en del af et af DR's talenthold. Udover Paradise Hotel, laver de blandt andet tv fra nattelivet.

"Det unikke ved Playahead er, at brugerne kan møde Paradise-deltagerne virtuelt. De er med på lige fod som brugerne og lægger privatbilleder ud, er med i debatfora og chat. Vi lagde ti minutter af første afsnit ud på nettet, før det kom på tv. Det kommer der mere af samt klip der er 'too hot for tv'", siger Martin Ersted.

Selvom officielle data endnu ikke kan underbygge om sitet er en succes, er der skabt stor interesse blandt de unge brugere om et af de andre initiativer: Gymnasieband 2008, der udmunder i en finaledyst 4. juni i Pumpehuset.

"Vi samarbejder med MTV, Roskilde Festivalen, Soundvenue og Playground Music om konkurrencen, som over 30 gymnasiebands deltager i. Vores mål er 40 bands, og det regner vi med at nå inden fristens udløb 1. marts."

Intentionen med Playahead generelt er at forene brugernes gode oplevelser online med det virkelige liv. Blandt andet får vindergymnasiet sponsoreret en fest og en professionel producer assisterer det vindende band.

MTG har på nordisk plan købt 90 procent af selskabet og konceptet PlayAhead, der promoveres på TV3 og TV3+ i form af sponsorater for populære programmer blandt unge som 'Paradise Hotel' og 'Sex and the City'.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu