Mediehuse satser ikke på viral markedsføring

"Vi vil ikke se etablerede mediehuse beskæftige sig med viral markedsføring."
Tine Brødegaard Hansen
"Vi vil ikke se etablerede mediehuse beskæftige sig med viral markedsføring."

Det siger Henrik Busch, Business Development Director i GoViral, til MediaWatch. Han tilføjer, at der er andre mere nærliggende måder for mediehusene at udvikle deres forretningsmodel på.

De fleste tv-selskaber har adskilt deres mediedel fra deres onlinedel. Det lægger hindringer i vejen for udnyttelsen af viral markedsføring.

"Mange annoncører satser også for traditionelt og udnytter endnu ikke nettets potentiale," siger Henrik Busch.

TV 2 er ifølge Henrik Busch længst fremme med at integrere indholdet på tv med indholdet på nettet. Zulu.dk er blevet redesignet og er det første bud på en reel integration mellem de to medier, mener han.

GoViral regner dog ikke med, at mediehusene vil udfordre dem på området for viral markedsføring.

"Mediehusene har kastet sig over traditionel online-markedsføring, der har de allerede en etableret medieplatform."

Som udbyder af viral markedsføring, passer det Henrik Busch godt, at viral markedsføring ikke lader til at ligge lige for i mediehusenes og tv-stationernes markedsføringsstrategi.

"Springet fra at lave tv- og dagbladsreklamer til viral markedsføring er stort. Derfor er det en mere tilgængelig strategi for mediehusene at satse på traditionel onlinemarkedsføring".

Ikke desto mindre, har viral markedsføring langt fra toppet, lyder det fra Henrik Busch. GoViral har store forventninger til 2008, hvor marketingsmaterialet i højere grad vil blive tracket og distribueret på nye medieplatforme såsom mobiltelefoner.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu