Mediehuse satser ikke på viral markedsføring
Det siger Henrik Busch, Business Development Director i GoViral, til MediaWatch. Han tilføjer, at der er andre mere nærliggende måder for mediehusene at udvikle deres forretningsmodel på.
De fleste tv-selskaber har adskilt deres mediedel fra deres onlinedel. Det lægger hindringer i vejen for udnyttelsen af viral markedsføring.
"Mange annoncører satser også for traditionelt og udnytter endnu ikke nettets potentiale," siger Henrik Busch.
TV 2 er ifølge Henrik Busch længst fremme med at integrere indholdet på tv med indholdet på nettet. Zulu.dk er blevet redesignet og er det første bud på en reel integration mellem de to medier, mener han.
GoViral regner dog ikke med, at mediehusene vil udfordre dem på området for viral markedsføring.
"Mediehusene har kastet sig over traditionel online-markedsføring, der har de allerede en etableret medieplatform."
Som udbyder af viral markedsføring, passer det Henrik Busch godt, at viral markedsføring ikke lader til at ligge lige for i mediehusenes og tv-stationernes markedsføringsstrategi.
"Springet fra at lave tv- og dagbladsreklamer til viral markedsføring er stort. Derfor er det en mere tilgængelig strategi for mediehusene at satse på traditionel onlinemarkedsføring".
Ikke desto mindre, har viral markedsføring langt fra toppet, lyder det fra Henrik Busch. GoViral har store forventninger til 2008, hvor marketingsmaterialet i højere grad vil blive tracket og distribueret på nye medieplatforme såsom mobiltelefoner.