Aftale med TV 2 sender live håndbold til JFM's streamingstjeneste

Den regionale mediekoncern har tidligere fortalt, at sport er et stort fokusområde.
Nordsjælland Håndbold, der her kæmper mod Mikkel Hansen og Aalborg Håndbold, er et af de hold, der ofte er at finde i landets næstbedste håndboldrække. | Foto: Anders Brohus
Nordsjælland Håndbold, der her kæmper mod Mikkel Hansen og Aalborg Håndbold, er et af de hold, der ofte er at finde i landets næstbedste håndboldrække. | Foto: Anders Brohus

Interesserede i den næstbedste håndboldrække i Danmark har nu udsigt til at kunne følge med fra JFM’s streamingtjeneste JFM Play.

Det er en konsekvens af en ny aftale mellem den regionale mediekoncern og TV 2, der for nylig sikrede sig rettighederne til at vise dansk håndbold frem til 2030.

”TV 2 er det naturlige hjemsted for toppen af dansk håndbold. Det er bevist gennem et årelangt dygtigt redaktionelt og kommercielt arbejde. Men for os i JFM taler 1. division ind i kernen af vores formål. Vi er sat i verden for at understøtte demokrati og sammenhængskraft, og lokal elitesport spiller i den grad en rolle i den lokale sammenhængskraft,” lyder det fra adm. direktør i JFM, Jesper Rosener, i meddelelsen. 

TV 2 annoncerede i april, at broadcasteren havde slået hånd med Danskhåndbold og divisionsforeningen Tophåndbold om at forlænge TV 2’s rettigheder med fem år. TV 2 har siddet på rettighederne siden 1998.

Hos TV 2 er aftalen med JFM en mulighed for at give danskerne adgang til rettigheder, der ellers næsten samler støv, udtaler sportsdirektør på tv-stationen Frederik Lauesen, ifølge meddelelsen. 

”Vi, på TV 2, må erkende, at vi nærmest ikke udnytter de rettigheder, som vi har, derfor er det en ægte trefoldig vindersag, at vi kan videresælge 1. divisionshåndbolden til JFM, der med deres regionale og lokale styrke i højere grad end os kan løfte dette produkt,” lyder det. 

Det fremgår ikke af meddelelsen, hvad JFM har betalt for rettighederne til at vise 1. divisionshåndbold. 

JFM-koncernen rummer 15 dagblade som JydskeVestkysten, Århus Stiftstidende og Fyns Amts Avis.

Til MediaWatch har ansv. chefredaktør Peter Orry tidligere fortalt, at mediekoncernen i høj grad satsede på sport som en vej til digital kundetilgang, som er afgørende i mediekoncernens omstillingsstrategi.

JFM Play, der sælges for 79. kr. om måneden sammen med en digital adgang til en af koncernens aviser, har i sit udbud bl.a. dansk divisionsfodbold, spansk pokalfodbold, dansk basketball, ishockey og mere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu