Dansk chef for Snapchat i Norden fremhæver stærk annonceposition i Norge

Snapchat håber at vokse som spiller på annoncemarkedet i Norden, hvor Norge fremhæves som eksemplet til efterfølgelse.
Snaps nordiske chef håber at udbrede succes fra annoncemarkedet i Norge til Sverige. | Foto: Janus Engel/Politiken
Snaps nordiske chef håber at udbrede succes fra annoncemarkedet i Norge til Sverige. | Foto: Janus Engel/Politiken

Danske Pia Tandrup har efter sit skifte til Snap, selskabet bag Snapchat sidste efterår, brugt tiden til bl.a. at se på det sociale medies position på annoncemarkedet i Norden, hvor hun er blevet chef. I et interview med svenske Dagens Media fortæller hun, at hun har konstateret, at særligt positionen i Norge giver blod på tanden i forhold til at styrke forretningen i de øvrige lande:

”Noget af det, der er blevet klart, er, at der er store forskelle alene i denne region. I Norge har vi, som de fleste ved, en meget stærk position. Det er Snapchat en del af mange annoncørers medieplan som udgangspunkt. I Sverige er der et utroligt potentiale, fordi vi i øjeblikket har en penetration på knap halvdelen af befolkningen,” siger hun til Dagens Media

Der er lidt over fire mio. svenske brugere af Snapchat. Over halvdelen af dem er over 25 år ifølge Pia Tandrup. Udover klassiske annonceprodukter har Snapchat tænkt sig at gå efter at levere augmented reality-filtre, som annoncører kan købe sig ind på. Det kan både være spil eller ”try-ons.”

Snap har i dag kontorer i både København, Stockholm og Oslo.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu