Nyt monitormedie går i luften til november

Den nye knopskydning under Monitormedier-fanerne med fokus på turistindustrien har fået startdato.
Foto: Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

1. november ser det syvende monitormedie dagens lys. Det oplyser Monitormediers udviklingschef, Birgitte Rahbek, i et opslag på Linkedin.

Her skriver hun, at den nye redaktion er sat og er rykket ind hos Monitormedier på Rådhuspladsen, hvor man lægger an til start. Tre medarbejdere er ansat til den nye lancering

Mediet får turisme-sektoren som omdrejningspunkt og får derfor navnet Turistmonitor, som adm. direktør Anders Jerking i sommer også varslede.

”Turistmonitor vil med konstruktiv og kritisk journalistik og levende debat være det nye mødested for alle, der er optaget af turistbranchens rolle i samfundet. Nu. Og i fremtiden. Turistmonitor er et uafhængigt, landsdækkende nyhedsmedie, som henvender sig til professionelle, der beskæftiger sig med både vandkants-, storby- og erhvervsturisme,” lyder beskrivelsen på det kommende medies hjemmeside.

Som de øvrige monitormedier skal mediet være abonnementsfinansieret.

Selskabet driver i alt seks nichemedier: Skolemonitor, Byrummonitor, Sundhedsmonitor, Klimamonitor, Kulturmonitor og Idrætsmonitor, der kom til i starten af februar.

Monitormedier udvider med nyt nichemedie

Politiken hyrer udviklingschef fra DR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu