Ny rapport udpeger ti tendenser på tværs af nordiske mediemarkeder
De nordiske mediebranchers udvikling mellem 2016 og 2021 er omdrejningspunktet for en ny rapport sat i værk af de nordiske kulturministre for bl.a. at blive klogere på, hvordan konkurrencen med techgiganter påvirker vilkårene for den demokratiske samtale og nyhedsmedierne.
![Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14495930.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20180414-225057-3-5472x3072ma.jpg)
De nordiske mediemarkeder har gennemgået store forandringer de seneste seks år, hvor techselskabernes store indhug på annoncemarkederne har betydet, at brugerbetaling nu oftest er den vigtigste indtægtskilde for medierne.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Googles skattebetaling vokser markant i Storbritannien
For abonnenter