Ny rapport udpeger ti tendenser på tværs af nordiske mediemarkeder

De nordiske mediebranchers udvikling mellem 2016 og 2021 er omdrejningspunktet for en ny rapport sat i værk af de nordiske kulturministre for bl.a. at blive klogere på, hvordan konkurrencen med techgiganter påvirker vilkårene for den demokratiske samtale og nyhedsmedierne.
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

De nordiske mediemarkeder har gennemgået store forandringer de seneste seks år, hvor techselskabernes store indhug på annoncemarkederne har betydet, at brugerbetaling nu oftest er den vigtigste indtægtskilde for medierne.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu