Netflix vil lancere billigere reklamefinansieret tjeneste til november

Stremingtjenesten Netflix barsler med en ny og billigere tjeneste, der skal finansieres af reklamer. Den nye tjeneste forventes at gå i luften til november.
Foto: Denis Balibouse/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Denis Balibouse/Reuters/Ritzau Scanpix
af marketwire

Streaminggiganten Netflix vil lancere en reklamefinansieret tjeneste med et billigere abonnement til november.

Det skriver Bloomberg.

Tjenesten skal gå i luften den 3. november og får en månedlig pris på 7 dollar. Idéen er at skabe et billigere alternativ til mere prisbevidste kunder.

Netflix har tidligere luftet planerne om at lancere et alternativ til sin eksisterende streamingtjeneste, men har ikke før sat tidspunkt på planerne.

Den billigere pakke vil i første omgang blive lanceret i USA og 11 andre lande, herunder Japan, Frankrig og Brasilien, skriver Bloomberg. Til gengæld for den lavere pris får brugerne en lavere videokvalitet og vil blive præsenteret for 4-5 minutters reklame per time.

Desuden vil enkelte programmer ikke være at finde på tjenesten, fordi Netflix ikke har rettigheder til at vise programmerne med reklamer.

Ifølge Wall Street Journal skyder selskabet på, at det allerede i løbet af 2023 vil kunne nå 40 mio. seere på den nye streamingløsning, lød det i en artikel i sidste måned, der henviste til et dokument, som underholdningskoncernen har delt med potentielle annoncekøbere.

Netflix regnede desuden med, at den nye tjeneste vil have omkring 4,4 mio. seere ved udgangen af 2022, heraf 1,1 mio. seere i USA. Ved udgangen af næste år vil 13,3 mio. af seerne komme fra hjemmemarkedet.

Aktien stiger 2,5 pct. torsdag.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu