Gyldendal bygger digital læseklub der skal tjene som markedsføringskanal

Mens forlaget rydder de traditionelle læseklubber med fysisk magasin og forsendelse af bøger af bordet, lancerer Gyldendal en digital læseklub med segmenterede nyhedsbreve som omdrejningspunkt. Det skal bevare værdifuld kontakt til ”80.000 litteraturelskere”.
Karen Bender, kommerciel direktør i Gyldendal. | Foto: Robin Skjoldborg/Gyldendal
Karen Bender, kommerciel direktør i Gyldendal. | Foto: Robin Skjoldborg/Gyldendal

Gyldendals nylige frasalg af streamingtjenesten Chapter blev mandag fulgt op af nyheden om, at forlagets bogklub-forretning fra årsskiftet bliver lagt ned i sin nuværende form og genopstår som ”digital læseklub”.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu