Forsker kalder digital annoncering vigtigere end nogensinde
![Foto: Ritzau Scanpix](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14474787.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7n2nnuszfnaa0yaq3w1.jpg)
Brugen af digitale annoncer og kampagner spiller en større rolle i valgkampen end nogensinde tidligere. Sådan lyder vurderingen fra valgforsker Roger Buch fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, skriver Dansk Markedsføring.
Hans vurdering er baseret på tal fra Facebooks Ads Library og politiskannoncering.dk. Her fremgår det, at partierne i september havde øget deres investeringer i annoncering på Facebook til 1,2 mio. kr. mod 302.000 kr. i juli, og samlet er der på tre måneder brugt 2,7 mio. kr.
Ifølge Roger Buch indikerer det, at digital annoncering fylder markant i den politiske kommunikation i denne valgkamp og har fået større betydning i forhold til at rykke stemmer.
”Det er vigtigere end nogensinde,” siger han og henviser til, at der i år er omkring 50 pct., der er i tvivl om, hvor deres kryds skal sættes.
Relaterede artikler
Overblik: Her er partiernes erhvervspolitik
For abonnenter