Youtube giver producenter øget andel i annonceomsætning på Tiktok-konkurrent
Ifølge Washington Post er den nye strategi et forsøg på at holde trit med Tiktok, der er blevet downloadet mere end 100 mio. gange i USA i løbet af det seneste år.
![Foto: Long Wei/AP/Ritzau Scanpix](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14428709.ece/ALTERNATES/schema-16_9/22204089566918-5598x3683ma.jpg)
af RASMUS LANGE
Den Alphabet-ejede videoplatform Youtube vil fra starten af 2023 give indholdsproducenter en større andel i annonceomsætningen på sit Youtube Shorts-produkt, skriver Washington Post.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Unge briter bruger nu mere tid på Tiktok end tv
For abonnenter