Viaplay vil gøre sig attraktive på det britiske marked med live sport

Når streamingtjenesten i andet halvår af 2022 går ind i Storbritannien, bliver det med bl.a. rettighederne til verdensmesterskaberne i ishocky, håndboldrettigheder og flere atletik-turneringer i pakken.
Anders Jensen. | Foto: PR/Nent/Ritzau Scanpix
Anders Jensen. | Foto: PR/Nent/Ritzau Scanpix

Den Nent-ejede streamingtjeneste Viaplay har hævet ambitionerne før lanceringen i Storbritannien i andet halvår 2022. Det skriver tjenesten i en pressemeddelelse.

Det handler i første omgang om sport, hvor Viaplay i Storbritannien har sikret sig rettighederne til bl.a. verdensmesterskaberne i ishocky, ISU kunstskøjteløb og speedskating, Champions League i hockey, flere atletik-turneringer og EM i håndbold.

Sammen med live sportsstreaming vil de kommende britiske kunder få adgang til Viaplay's originale nordiske indhold.

Anders Jensen, adm. direktør for Nent Group, siger, at de øgede ambitioner for virksomhedens indtræden på det britiske marked selvfølgelig påvirker forventningerne positivt og tilføjer, at virksomheden stadig selv er i stand til at finansiere Viaplay's udvidelse på mindst 16 markeder ved udgangen af 2023.

Viaplay vil i år streame live sport i de nordiske lande, de baltiske lande, Polen, Holland og Storbritannien.

De nærmere detaljer om dato for lancering i Storbritannien, pris og konkret indhold på tjenesten vil blive offentliggjort senere.

Streamingtjenestens målsætning er at have 12 mio. abonnenter inden udgangen af 2025, hvilket bl.a. skal hjælpes på vej af lancering i flere nye markeder. Inden udgangen af 2023 vil Viaplay efter planen også være til stede i Canada, Tyskland, Østrig og Schweiz. Viaplay gik i marts i land i Holland, som er streamingtjenestens 11. marked.

Ved udgangen af 2021 havde Viaplay godt fire mio. abonnenter på tværs af alle sine markeder.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu