Watch Medier overtager Kommunikationsforum

Ejerne af Kommunikationsforum sælger 100 pct. af aktierne til Watch Medier, som er en del af JP/Politikens Hus. Mediet bliver drevet videre i eget brand, men flytter efter planen "på sigt" ind hos sin nye ejer.
Watch Medier køber 100 pct. af aktierne i Kommunikationsforum. | Foto: Jan Bjarke Mindegaard / Watch Medier
Watch Medier køber 100 pct. af aktierne i Kommunikationsforum. | Foto: Jan Bjarke Mindegaard / Watch Medier

Kommunikationsforum, et digitalt medie, debatforum og mødested for kommunikationsbranchen, bliver nu en del af erhvervsmedievirksomheden Watch Medier. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Indtil nu har bestyrelsesformand i Kommunikationsforum Jesper Højberg ejet 70 pct. af aktierne i selskabet, mens direktør og chefredaktør Timme Bisgaard Munk har siddet på 30 pct. af virksomheden. Med handlen er 100 pct. af aktierne opkøbt af Watch Medier, som MediaWatch også er en del af.

Kommunikationsforum startede i 1999 som et digital nichemedie for kommunikatører under kommunikationsbureauet Advice og er siden blevet en selvstændig virksomhed. Kommunikationsforum består af to redaktionelle medarbejdere, herunder Timme Bisgaard Munk, samt et kommercielt team på cirka syv ansatte.

"Jeg er pavestolt over, hvad vi har udrettet med Kommunikationsforum, siden mediet startede som et hobbyprojekt blandt medarbejderne i Advice. Den dengang nye måde at inddrage kommunikatørerne og skabe netværk mellem dem har været en succes. Samtidig er jeg glad for, at vi i Watch Medier har fundet en ny ejer, der sammen med det eksisterende team kan bringe mediet og virksomheden videre," siger Jesper Højberg i meddelelsen.

"Stærkt supplement"

Timme Bisgaard Munk fortsætter sit arbejde i regi af Watch Medier, hvor hans stilling bliver debat- og analyseredaktør med ansvar for at udvikle og udbygge Kommunikationsforums debat- og analyseunivers. Sideløbende vil der blive investeret i flere redaktionelle kræfter, lyder det.

"Med denne aftale sikrer vi den fortsatte udvikling af Kommunikationsforum med en stærk publicistisk ejer i ryggen. Dialogen med Watch Medier har været særdeles positiv, og jeg er ikke i tvivl om, at både læsere, kursister og medlemmer af vores netværk kommer til at opleve et endnu stærkere Kommunikationsforum i fremtiden. Den udvikling ser jeg frem til at være en aktiv del af," siger Timme Bisgaard Munk.

Kommunikationsforum vil blive drevet videre med egen redaktion og i eget brand, men planen er ifølge Watch Mediers chefredaktør og adm. direktør, Anders Heering, at mediet "på sigt" flytter ind på Rådhuspladsen, hvor Watch Medier holder til som en del af JP/Politikens Hus.

"Det er en ære at overtage ejerskabet af Kommunikationsforum, der er en institution på kommunikationsområdet – et område, der er et stærkt supplement til vores eksisterende portefølje af branchemedier. Jeg er sikker på, at vi sammen med det dygtige team kan styrke Kommunikationsforums position blandt professionelle kommunikatører," siger Anders Heering, chefredaktør og adm. direktør for Watch Medier.

Kommunikationsforum kom ud af 2021 med et overskud på 1,8 mio. kr. på bundlinjen ud af en omsætning på 12 mio. kr., en stigning på 2,9 mio. kr. fra 2020. Salgsvæksten kom primært fra jobannoncer, oplyste Timme Bisgaard Munk til MediaWatch i februar. Driftsresutatet steg samtidig fra 1,2 til 2,6 mio. kr. i 2021.

Købsprisen for Kommunikationsforum har parterne ikke ønsket at offentliggøre.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu