Måling: Tiktok er tredjestørste sociale medieplatfom - og vokser hurtigt

I 2020 voksede antallet af månedlige Tiktok-brugere med knap 60 pct. i 2020 og er nu oppe på 755 mio. på verdensplan, vurderer Insider Intelligence. Facebook har næsten tre gange så mange.
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Det sociale medie og videoplatform Tiktok er på relativt kort tid blevet verdens tredjestørste sociale medie kun overgået af de Meta-ejede platforme Facebook og Instagram. Det viser en ny måling fra analysevirksomheden Insider Intelligence ifølge Markedsføring.

Tiktok havde sidste år en vækst i antallet af månedlige brugere på lige knap 60 pct. og forventes ifølge Insider Intelligence at nå en vækst på 40,8 pct. i år.

I dag har platformen 755 mio. månedlige brugere på verdensplan. Til sammenligning har Facebook godt to mia. brugere, mens Instagram har 1,3 mia. brugere. Snapchat kommer efter Tiktok med 465 mio. brugere, og Twitter ligger ifølge målingen nr. fem i rækken med 345 mio. brugere globalt.

Insider Intelligents bud på antallet af månedlige brugere afviger fra Tiktoks egen vurdering, som i oktober lød, at appen har ramt 1 mia. aktive månedlige brugere.

Tiktok blev lanceret i Kina i 2016 og er ejet af kinesiske Bytedance.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu