Brand safety-værktøjer misforstår indhold - og koster medierne annoncer
Internationale værktøjer til at sikre annoncører brand safety er for upræcise og blacklister almindeligt nyhedsstof til annoncebrug, siger annoncesalgschef. Problematikken rammer især mediernes hovedindgang, siger mediebureau.
![Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13518994.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20190304-172412-5-1920x1079we.jpg)
AF STEN LØCK, FREELANCEJOURNALIST
Annoncører vil beskytte deres brand mod at indgå i sammenhænge på nettet, der kan skade image, men indsatsen for at sikre annoncører brand safety, når de annoncerer, har en slagside, der skader de digitale nyhedsmediers annoncesalg.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Sjællandske Medier lukker trykkeri på Sydsjælland
For abonnenter
Nyt specialmedie går efter professionelle ejendomsfolk
For abonnenter