Spidskandidater med mange følgere får mest opmærksomhed på Facebook - på nær ét sted
Antallet af følgere betyder meget, men ikke alt, når det kommer til kommunal- og regionrådsvalgets spidskandidaters evne til at få opmærksomhed på Facebook, viser en ny undersøgelse, der også har undersøgt forholdet mellem annoncering og engagement på platformen.
![](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13456610.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20211102-155935-4-1920x1079we.jpg)
Godt tre ud af fire danskere har en Facebook-profil, og den sociale platform er blevet en væsentlig del af den politiske slagmark op til dagens valg til landets kommuner og regioner på linje med papplakater og valgflæsk.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.