Lukning af DR Medier sender flere penge til DR Nyheder og DR Kultur

Nedlæggelsen af DR Medier vil give en mere effektiv og entydig ansvarsfordeling, siger Maria Rørbye Rønn, der ikke mener, at DR kan vente på en ny medieaftale, der også skal fastlægge DR's opgave, før omstillingen sættes i gang.
Foto: Miriam Dalsgaard
Foto: Miriam Dalsgaard

DR trækker i en digital omstillingsplan stikket på DR Medier, der også kendes som DR's chefredaktion. Direktørområdet blev født op mod årtusindeskiftet for at styrke DR i den fornyede konkurrence fra TV 2 og skulle sikre, at "DR producerede det, DR ville sende - frem for at sende det, DR producerede", som generaldirektør Maria Rørbye Rønn, formulerer det.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu