Sådan udviklede det danske annoncemarked sig i corona-året
Annoncemarkedet svandt 600 mio. kr. i 2020 - men tilbagegangen var langt fra lige fordelt, viser rapport. Især trykte medier tog faldet, mens de store tech-spillere vandt yderligere terræn.
![Sidste års nedlukninger satte annoncemarkedet tilbage | Foto: Kasper Heden Andersen/JPA](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13323784.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7hqyqyry46r1gllwrjwu.jpg)
Coronakrisen i 2020 sendte den danske annonceomsætning ned med 5 pct. Samtidig blev der sendt en stor bid ekstra over på digitale platforme - især de globale techhiganter Google, Facebook og Linkedin.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.