Rapport: Corona skar 10 pct. af mediebureauernes bruttoavance

Coronakrisen i 2020 ramte især mediebureauerne på indtjeningen ifølge rapporten Bureautrends, der viser, at branchen samlet set kom ud af året med skinnet på næsten.
Sidste års nedlukninger satte annoncemarkedet tilbage | Foto: (Arkiv) Ernst van Norde
Sidste års nedlukninger satte annoncemarkedet tilbage | Foto: (Arkiv) Ernst van Norde

Med et samlet fald i bruttoavancen på 0,9 pct. til godt otte mia. kr. klarede bureaubranchen sig bedre igennem coronakrisen end frygtet. Det er konklusionen i rapporten Bureautrends, der er udkommet onsdag, skriver parterne bag rapporten - Grakom, Bureaubiz og Myresearch - i en pressemeddelelse.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu