Medie om Counter-Strike skovler penge ind

Dansk medie om computerspillet Counter-Strike genererer tocifret millionoverskud fra annoncesalg knyttet til artikler om det populære spil.
Foto: Therese Jægtvik/Ritzau Scanpix
Foto: Therese Jægtvik/Ritzau Scanpix

Det danske medie Hltv.org, der dækker det populære computerspil Counter-Strike, fortsatte sin positive gænge og kom ud af 2020 med et overskud på 41 mio. kr. Det skriver Børsen.

Det er en stigning fra overskuddet i 2019, der endte på 25 mio. kr., men dækker også over en periode på 18 måneder på grund af en omlægning af regnskabsperioden. Det er en fremgang ikke desto mindre i et år, hvor især annoncemarkedet var hårdt ramt af coronakrisen - og mediets indtjening er i høj grad baseret på annonceindtægter ifølge Børsen.

I løbet af de seneste fem år har mediet genereret et samlet overskud før skat på 112 mio. kr.

De to stiftere Per Lambæk og Martin Rosenbæk solgte mediet sidste år for 197 mio. kr. med mulighed for yderligere 60 mio. kr., hvis selskabet lever op til en række økonomiske mål, til selskabet Better Collective. De er fortsat en del af selskabets ledelse.

Mediet har eksisteret siden 2002. I forbindelse med opkøbet sidste år oplyste køberen Better Collective, at Hltv.org har godt 26,5 mio. besøg hver måned.

Dansk esportsmedie solgt for trecifret millionbeløb 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu