Konkurrencestyrelsen: "Google har en meget stærk stilling på adtech-området"
Google står bag en stor del af den tekniske infrastruktur til køb og salg af onlinereklame, og det kan give udfordringer, lyder det fra chef i Konkurrencestyrelsen, efter en ny analyse har vist, at Google og Facebook sidder tungt på det digitale reklamemarked.
![Center for digitale platforme blev etableret for et par år siden i Konkurrencestyrelsen med kontorchef Claus Bjørn Galbo-Jørgensen i spidsen. | Foto: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen/PR](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12909996.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7fewyyayd9111vy4j5rw.jpg)
Det er ikke bare annonceomsætningen på nettet, som Google og Facebook har erobret større andele af på de sidste ti år. Kigger man på den bagvedliggende teknologi, der gør det muligt at købe og afsætte onlineannoncer, er Google langt de største leverandør, viser en analyse, som KPMG har lavet for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.