Watch Medier udvider med nichemedie om transport og logistik
Watch Medier vil fra maj dække et hjørne mere af dansk erhvervsliv. Det sker med lanceringen af nichemediet MobilityWatch, der vil stille skarpt på transport- og logistiksektoren, distribution og infrastruktur.
"Transport, logistik og infrastruktur spiller en helt afgørende rolle i en globaliseret verden, hvor varer og mennesker flyttes og transporteres som aldrig før. Det gælder både for de danske virksomheder herhjemme og i udlandet og for globale aktører, der har etableret sig i Danmark. De senere års digitalisering har sat yderligere skub i udviklingen af mobiliteten i samfundet. Det er en udvikling, der vil være med til at definere dansk erhvervsliv i fremtiden,” siger Søren Springborg, nyhedschef på Watch Medier i en pressemeddelelse.
Redaktør for MobilityWatch bliver Thomas Bo Christensen, der har været en del af Watch Medier siden 2012 - senest som redaktør for FinansWatch, hvor han stoppede 1. april for at løbe det nye medie i gang.
Baseret på abonnementssalg
MobilityWatch vil udkomme med to daglige nyhedsbreve samt løbende på sitet og vil bl.a. dykke ned i sektorens konkurrence- og rammevilkår samt virksomhedernes økonomi og strategi, nøglepersoner og jobskifte.
Nichemediet bliver det 15. i Watch Medier-paraplyen og vil som de øvrige primært være baseret på abonnementssalg samt job- og bannerannoncer.
Watch Medier er ejet af JP/Politikens Hus og beskæftiger omkring 70 journalister i Danmark fordelt på baserne i København og Aarhus.
Selskabet kom i 2020 ud med et underskud på 1,4 mio. kr., der var knyttet til sidste års internationale knopskydninger med FinansWatch i Norge og FinanzBusiness i Tyskland. Bruttofortjenesten voksede med omkring 25 pct. til 57,7 mio. kr.
I år har selskabet bebudet yderligere lanceringer i Norge, hvor der er hyret redaktører til to nye medier.