Mediedirektør efterlyser større techviden hos journalister: "Det er svært at finde folk med tilstrækkelig indsigt og kompetencer"

Journalister med techviden er en mangelvare, og det er et problem for branchen og samfundet, mener direktør for Teknologiens Mediehus. Hos uddannelserne er man enig, men ser begrænsede muligheder - branchen og den enkelte journalist har også et ansvar, lyder det.
Mediebranchen har en blind vinkel, når det gæder behovet for teknologiforståelse blandt journalister, mener Christina Blaagaard, direktør i Teknologiens Mediehus | Foto: PR/Bonnier Publications
Mediebranchen har en blind vinkel, når det gæder behovet for teknologiforståelse blandt journalister, mener Christina Blaagaard, direktør i Teknologiens Mediehus | Foto: PR/Bonnier Publications
AF STEN LØCK, FREELANCEJOURNALIST

De seneste årtiers digitalisering har gjort teknologi til en magtfaktor i samfundet, men journalistfaget er ikke fulgt med, og i dag er der en tydelig mangel på journalister med techviden.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu