Mediedirektør efterlyser større techviden hos journalister: "Det er svært at finde folk med tilstrækkelig indsigt og kompetencer"
Journalister med techviden er en mangelvare, og det er et problem for branchen og samfundet, mener direktør for Teknologiens Mediehus. Hos uddannelserne er man enig, men ser begrænsede muligheder - branchen og den enkelte journalist har også et ansvar, lyder det.
![Mediebranchen har en blind vinkel, når det gæder behovet for teknologiforståelse blandt journalister, mener Christina Blaagaard, direktør i Teknologiens Mediehus | Foto: PR/Bonnier Publications](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12777139.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7em1ygp1vefpw627ki5.jpg)
AF STEN LØCK, FREELANCEJOURNALIST
De seneste årtiers digitalisering har gjort teknologi til en magtfaktor i samfundet, men journalistfaget er ikke fulgt med, og i dag er der en tydelig mangel på journalister med techviden.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.