"Vi tror, samfundet er mere klar til at betale for nyheder"

Investeringen i nye digitale, abonnementsbaserede lokalmedier øger konkurrencen om læserne i bl.a. det østjyske område, men adm. direktør Jesper Rosener afviser, at Jysk Fynske Mediers udrulning af en stribe nichemedier er starten på en ny kamp om læsere.
Jysk Fynske Medier vil lancere nye, digitale nichemedier med både lokalnyheder og erhvervsstof i centrum i år | Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix
Jysk Fynske Medier vil lancere nye, digitale nichemedier med både lokalnyheder og erhvervsstof i centrum i år | Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix

Jysk Fynske Medier vil godt seks år efter dannelsen udvide det lokaljournalistiske aftryk og åbne flere nye lokalmedier. Koncernen har afsat 30 mio. kr. til at etablere en række digitale abonnementsbårne nyhedsmedier og dermed plante flag i markedet for digitale nichemedier.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu