Youtube indtager større rolle i Trumps forsøg på genvalg
Ved valget i 2016 var det Facebook, som præsident Donald Trump især forsøgte at mobilisere vælgere gennem. I 2020 er det Youtube. Videoplatformen når bredt ud, men faktatjek lader en del tilbage at ønske, påpeger analytiker.
![Foto: Jim Watson/AFP/Ritzau Scanpix](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12508438.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20201023-102811-7-1920x1078we.jpg)
AF STEN LØCK, FREELANCEJOURNALIST
65 mio. dollar eller omkring 410 mio. kr. Det var, hvad den amerikanske præsident, Donald Trump, ifølge Politico siden sommeren har postet i reklamer på Youtube. I løbet af hele valgkampen i 2016 brugte den senere vinder af valget mere beskedne 10 mio. dollar.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.