Google, Facebook og Youtube står for mere end 80 pct. af australsk onlinemarked
Nye tal for det digitale annoncemarked i Australien viser, at de tre globale techkoncerner har øget deres markedsandel og sidder på mere end 80 pct. af omsætningen.
![Foto: Lionel Bonaventure/AFP/Ritzau Scanpix](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12499327.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20201020-160336-L-1920x1079we.jpg)
Google, Facebook og Youtube er nu så dominerende på det digitale annoncemarked i Australien, at mindre end 20 pct. af annonceomsætningen ligger hos lokale nyhedsmedier og andre websites. Det skriver The Guardian.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.