Dagblade melder om succes med at holde fast i nye abonnenter

Nye abonnenter, der er kommet til landets større dagblade i løbet af coronakrisen, bliver i vidt omfang i butikken, lyder det fra chefredaktører.
Foto: Niels Hougaard/ERH
Foto: Niels Hougaard/ERH

Over halvdelen af nye abonnenter hos Jyllands-Posten, som er kommet ind i butikken under coronakrisen, vælger at gentegne abonnementet, når prisen stiger til fuld pris, og generelt er der godt gang i abonnementssalget, melder Jyllands-Posten, Politiken og Berlingske til Finans.

"Vi befinder os nu på et højere niveau målt på både abonnenter og trafik. Når der kommer mange nye kunder, frygter man jo altid, at de forsvinder hurtigt igen, men det har vi hidtil ikke oplevet," siger Tom Jensen, ansv. chefredaktør for Berlingske, til Finans.

Danske Medier Research offentliggjorde tidligere på ugen en undersøgelse, som Kantar Gallup har foretaget, som viser stigende betalingsvillighed for online-nyhedsmedier. Tal fra Reuters Institute Digital News Report viste tidligere på sommeren, at 17 pct. af danskerne det seneste år har betalt for adgang til nyheder online – 2 procentpoint flere end året forinden.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu