Konkurrencemyndigheder går næste skridt i undersøgelse af Facebook

EU's konkurrencemyndighed har bedt flere europæiske medieselskaber svare på, hvordan Facebook har påvirket deres annonceforretning som led i undersøgelsen af, hvorvidt det sociale medieselskab skævvrider konkurrencen.
Foto: AFOLABI SOTUNDE/REUTERS/Ritzau Scanpix
Foto: AFOLABI SOTUNDE/REUTERS/Ritzau Scanpix

En ny fase i de europæiske konkurrencemyndigheders undersøgelse af Facebook, og hvorvidt selskabet udnytter sin dominerende markedsposition på det digitale annoncemarked, er indledt. Det skriver Financial Times.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu