Ritzau og mediehuse går sammen om robot: "Det er ekstremt vigtigt for forretningen"
En ny robot skal gøre det muligt at personificere brugerflader, pulje historier inden for samme emne og forstå, hvad der får brugerne til at betale for et abonnement. Potentialet er stort, mener digital udviklingschef på Børsen, der er med som én af 12 partnere. JP/Politikens Hus står udenfor og barsler med eget projekt.
![Foto: Niels Hougaard/ERH](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article11901449.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc79110fmids8gbr8g91y.jpg)
Autotaggeren, tag-motoren eller robottaggeren. En ny maskine med mange navne er i øjeblikket ved at gennemtrawle titusindvis af danske artikler for at øve sig i at tagge dem med de rigtige personer, emner og geografiske steder.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Ritzau udvider med daglige nyhedspodcast
For abonnenter