Automatiseret journalistik kan udfordre mediehuse på deres kernekompetence
Robotjournalistikken vinder indpas i mediehusene, men kan også sætte medierne i en ny konkurrencesituation med globale techkoncerner som Google på nyhedsformidlingen, mener strategichef og ph.d. i digital mediestrategi.
![Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix](https://dev.photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article11852215.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc78nwliusjig16j286ezm.jpg)
AF STEN LØCK, FREELANCEJOURNALIST
Hvis der er noget, mediebranchen har lært 25 år efter internettets indtog, er det, at teknologien ikke står stille.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.